foto1
KOMPLEKS SZKOLNY Z BASENEM, BOISKAMI, SALĄ FILMOWĄ I ŚWIETLICĄ
foto1
MIŁA I KOMFORTOWA ATMOSFERA
foto1
SPRAWNOŚĆ, ZDROWIE I KONDYCJA FIZYCZNA
foto1
CENTRUM REKREACJI WODNEJ
foto1
NAUKA I DOSKONALENIE PŁYWANIA DLA DZIECI
Szkoła Podstawowa nr 2 w Woli Rzędzińskiej

Pierwsza etiuda filmowa o Szkolnym Dyskusyjnym Klubie Filmowym

IMAGE
piątek, 05, luty 2016

  Nasza pierwsza etiuda filmowa o Szkolnym Dyskusyjnym Klubie Filmowym              Zajęcia w ramach Szkolnego Dyskusyjnego Klubu Filmowego to nie tylko zajęcia teoretyczne, ale również zajęcia praktyczne, na których poznajemy tajniki pracy z kamerą. W pewne piątkowe popołudnie stanęliśmy przed ciekawym zadaniem -...

Filmoteka szkolna

IMAGE
środa, 10, luty 2016

Otwarcie pracowni filmoteki szkolnej   18 marca 2015 r. w Publicznym Gimnazjum nr 1 im. ks. Władysława Kowalczyka w Woli Rzędzińskiej uruchomiono pierwszą w województwie małopolskim Pracownię Filmoteki Szkolnej. W uroczystym otwarciu udział wzięli: pełnomocnik Dyrektora PISF do spraw Upowszechniania Kultury Filmowej i Promocji Anna...

Klub filmowy w wolańskim gimnazjum, czyli o edukacji filmowej inaczej

IMAGE
środa, 10, luty 2016

Zaczęło się od pomysłu….na Szkolny Dyskusyjny Klub Filmowy   1 września 2009 roku grupa uczniów Publicznego Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej przystąpiła do projektu Filmoteka Szkolna. Akcja!., którego inicjatorem i promotorem było Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej w Warszawie....


Zaczęło się od pomysłu….na Szkolny Dyskusyjny Klub Filmowy

 

1 września 2009 roku grupa uczniów Publicznego Gimnazjum nr 1 w Woli Rzędzińskiej przystąpiła do projektu Filmoteka Szkolna. Akcja!., którego inicjatorem i promotorem było Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej w Warszawie.
          Koordynatorami projektu zostali nauczyciele: Agnieszka Grzegórzek-Zając oraz Mariusz Widawski, którzy postanowili poprowadzić szeroko rozumianą edukację filmową  na terenie gimnazjum w Woli Rzędzińskiej. Jednym z elementów tej edukacji był pomysł na stworzenie Szkolnego Dyskusyjnego Klubu Filmowego.       

Nadrzędnym celem podjętych działań było pragnienie, aby wyłoniła się w szkole grupa uczniów, którzy interesują się filmem, lubią go oglądać oraz dobrowolnie, bez żadnego przymusu, czy nakazu będą uczestniczyć w zajęciach z edukacji filmowej, które, miały mieć charakter zajęć odbywających się w ciągu całego roku szklonego w sposób systematyczny i ciągły, zajęć każdorazowo przygotowanych pod względem merytorycznym, dydaktycznym, metodycznym i pedagogicznym. Nie miały być to zajęcia przypadkowe, poddane improwizacji organizacyjnej, lecz miały mieć one charakter całorocznego procesu, którego celem było „uczynienie” z ucznia gimnazjum świadomego i krytycznego odbiorcy filmu jako tekstu kultury i dzieła sztuki.
         Z tą myślą utworzony został Szkolny Dyskusyjny Klub Filmowy. Zajęcia w ramach działalności klubu miały się odbywać raz w miesiącu, w piątek w godzinach popołudniowych od 16.00 do 19.00. I tak to się zaczęło…..

Pierwsze zajęcia odbyły się końcem września 2009. Pojawili się na nich zainteresowani uczniowie, którzy zapoznali się z programem działań w ramach SDKF-u, przedstawili swoje pomysły i oczekiwania względem zajęć, stworzyli logo klubu filmowego  oraz nadali mu nazwę: Wideoteka nastoletniego człowieka.

Każde zajęcia mają inny przebieg, bo inna jest ich tematyka i cel. Najważniejszym celem jest uformowanie gimnazjalisty w świadomego widza i odbiorcę filmu. Cel ten osiągany jest małymi kroczkami począwszy od przygotowania merytorycznej części zajęć, która ma za zadanie wprowadzić ucznia nie tylko w problematykę filmu, lecz również  dostarczyć mu podstawowej wiedzy o filmie, o problemach socjologicznych, politycznych, społecznych w nim poruszanych. To nie tylko oglądanie filmu, ale przede wszystkim to porcja wiedzy, czyli  edukacja filmowa poświęcona: tworzywu i językowi filmowemu, adaptacji filmowej, historii kina światowego i polskiego.

Filmy są bardzo starannie dobierane pod względem tematycznym i różnorodne pod względem gatunkowym, ale zawsze dostosowane do poziomu intelektualnego i możliwości odbioru emocjonalnego młodych ludzi.

          Po każdym filmie ma miejsce rozmowa poświęcona temu, co działo się na zajęciach, jakie emocje towarzyszyły podczas oglądania, jakie pytania czy wnioski się uczniom nasunęły w związku z obejrzanym obrazem. Często jest to bardzo ciekawe forum dyskusyjne. Uczy ono ucznia umiejętności dyskusji, a także tolerancji i akceptacji dla odmiennego odbioru i interpretacji filmu, a także poglądów, ocen na film jako szeroko rozumiane dzieło sztuki.

 

TAKIE BYŁY POCZĄTKI….

 

 

PONIŻEJ LOSOWE NEWS'Y Z RÓŻNYCH KATEGORII

  

PODRĘCZNIKI 2017/2018

STOŁÓWKA

ŚWIETLICA

LICZNIK ODSŁON

003083399
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Ostatni tydzień
Ten miesiąc
Ostatni miesiąc
Wszystkie dni
100
260
4083
2628
14690
15940
3083399

Prognoza na dzisiaj
2256


Twój IP:54.196.86.89

NAJNOWSZE VIDEO

HYMN SZKOŁY

MAŁOPOLSKA SZKOŁA Z PASJĄ