W II półroczu roku szkolnego 2021/2022 realizowana będzie innowacja pedagogiczna pt. „Czy sztuczna inteligencja jest wśród nas?”. Innowacja wdrażana będzie podczas zajęć pozalekcyjnych, w ramach spotkań Koła Naukowego Innovation Enjoyers. Autorką i realizatorką wprowadzanej innowacji jest Wioleta Kopek-Putała.
Celem innowacji jest:
- zdobywanie kompetencji przyszłości i odpowiedzialne poruszanie się w cyfrowym świecie.
Cele szczegółowe obejmują:
- świadome, merytoryczne wprowadzanie elementów z grafiki 3D, programowania, robotyki i nowych technologii do wybranych zajęć lekcyjnych i/lub pozalekcyjnych,
- nabywanie kompetencji miękkich u uczniów m. in. rozwijanie logicznego i analitycznego myślenia, kreatywności, umiejętności pracy w zespole oraz wystąpień publicznych,
- oswajanie z nowoczesnymi technologiami i zadaniowym podejściem do stawianych problemów,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów przy pomocy dostępnych narzędzi oraz w oparciu o algorytmiczne myślenie, szukanie kompromisów i optymalnych rozwiązań,
- bezpieczne korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologii informacyjnej,
- rozpoznawanie własnych uzdolnień i pogłębianie zainteresowań.
Przewidywane efekty – korzyści wdrożenia innowacji
- a) dla uczniów:
- wzmocnienie swojej samooceny oraz pogłębienie pozytywnych relacji i współpracy w grupie,
- wzrost kreatywności, samodzielności, umiejętności twórczego, analitycznego myślenia i wyszukiwania informacji niezbędnych do rozwiązania problemów,
- rozwój predyspozycji intelektualnych,
- możliwość ekstrapolowania kształconych umiejętności przy rozwiązywaniu bieżących zadań problemowych na inne przedmioty i w różnych sytuacjach życiowych,
- poznanie nowoczesnych form i narzędzi pracy.
- b) dla nauczyciela:
- poszerzenie własnego warsztatu pracy.
- c) dla szkoły:
- poprawa jakości pracy szkoły i wdrożenie nowoczesnych technik pracy, oparte na działu praktycznym na specjalistycznym sprzęcie,
- poszerzenie oferty edukacyjnej,
- promocja w środowisku lokalnym.
- d) dla rodziców:
- rozwój kreatywności dziecka,
- zainspirowanie kierunku rozwoju zainteresowań dziecka,
- podniesienie świadomości intelektualnej dziecka,
- odpowiednie elementy przygotowania do wprowadzenia na przyszły rynek pracy dziecka i przy w wyborze przyszłej drogi życiowej dziecka,
- podniesienie świadomości społeczności związanej z robotyką i branżą IT w środowisku lokalnym.
Zapraszam chętnych uczniów z klasy VIII do uczestnictwa w zajęciach laboratoryjnych.
Wioleta Kopek-Putała