Ustawienia
Wyszukiwarka

Szkoła Podstawowa nr 2
im. bł. Edmunda Bojanowskiego
w Woli Rzędzińskiej

Godło Polski Biuletyn informacji publicznej BIP - kliknięcie spowoduje otwarcie nowego okna

 

Uczniowie codziennie stają przed ogromną ilością szkolnych wyzwań: skupienie, koncentracja, zapamiętywanie, nauka, umiejętność radzenia sobie z obowiązkami i emocjami - to ich codzienność.

Pojawiające się niepowodzenia szkolne, związane z tym lęki i frustracje,  mogą wywoływać niechęć do nauki, obniżenie samooceny i poczucia własnej wartości, a także reakcje nerwicowe, czy bierność w działaniu.

Dlatego też, gdy zauważymy, że liczba niepowodzeń szkolnych dziecka stopniowo wzrasta, zmienia się jego zachowanie lub stosunek do nauki, w ramach wsparcia, zastanówmy się nad jego udziałem w proponowanych przez szkołę zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.

  Głównym ich celem jest niwelowanie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się, stymulowanie rozwoju, wyrównywanie dysharmonii rozwojowych i korygowanie zaburzonych funkcji.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zamiennie nazywane także terapią pedagogiczną, są jedną z form zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Wynika to z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, w którym zapisane jest, że zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wchodzą w skład zajęć specjalistycznych, obok zajęć logopedycznych, zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym.

Nie należy ich mylić z zajęciami dydaktyczno-wyrównawczymi, które odnoszą się do wyrównywania braków w opanowaniu podstawy programowej.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne skierowane są do uczniów wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, mających problemy z koncentracją, nieśmiałych, z dysleksją rozwojową. Są zalecane także uczniom, u których występują zaburzenia funkcji wzrokowych, słuchowych czy ruchowych. Jednym słowem, skierowane są do wszystkich dzieci, którym zaburzenia rozwojowe utrudniają opanowanie określonych umiejętności, uznawanych za podstawowe.

Na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mogą uczęszczać uczniowie na podstawie opinii lub orzeczenia wydanego przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną lub na wniosek nauczyciela/ specjalisty.

Udział w zajęciach jest bezpłatny oraz dobrowolny. Praca odbywa się w małych grupach, maksymalnie 5-cio osobowych.

 

Podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych:

  • dbamy o polepszanie funkcji wzrokowej oraz funkcji orientacji przestrzennej,
  • usprawniamy koordynację wzrokowo-ruchową,
  • doskonalimy sprawność manualną (funkcjonowanie analizatora kinestetyczno-ruchowego),
  • usprawniamy percepcję słuchową, analizę i syntezę słuchową, koordynację słuchowo-ruchową i słuchowo-wzrokową,
  • dbamy o kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli,
  • doskonalimy sprawność ruchową, zarówno w zakresie małej, jak i dużej motoryki,
  • ćwiczymy umiejętność czytania , czytania ze zrozumieniem, graficzny obraz pisma lub naukę pisania od podstaw,
  • kształtujemy procesy myślenia, tworzenia pojęć, uogólnień,
  • poprawiamy umiejętność liczenia i logicznego myślenia, wskazywania przyczyn i skutków,
  • rozwijamy umiejętność stosowania poprawnej ortografii,
  • stosujemy ćwiczenia relaksacyjne, koncentracji uwagi i wyciszające.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne przynoszą efekty, jednak należy pamiętać o tym, że jest to proces wymagający czasu, systematyczności, regularności i powtarzalności ćwiczeń, również w domu.

pomoc

Wirtualny spacer po szkole

 

Certyfikaty i dyplomy

 

bohateron
cer1
cer2
cer3
cer4
dyplom-odblaski-2020
dyplomrazemnaswieta2021
dyplomszkolapamieta_page-0001
IMG_0212
IMG_0213
IMG_0214
IMG_0215
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12